5 raons per treballar en el teu butlletí electrònic

Home/Maquetació i disseny, Màrqueting/5 raons per treballar en el teu butlletí electrònic

5 raons per treballar en el teu butlletí electrònic

La nostra especialitat són la correcció, la traducció i la maquetació, però fem més coses! I entre totes aquests altres serveis que oferim, aquests dies estem treballant en un butlletí electrònic per a una clienta.

Ella, com molts petits empresaris i autònoms, es va plantejar (encertadament) si calia invertir temps, diners i esforços en millorar el seu butlletí electrònic. La meva resposta és clara i contundent: SÍ! El butlletí electrònic o newsletter és una branca més del màrqueting de la nostra empresa, ja que no només ens serveix per informar els antics i actuals clients de la nostra activitat, sinó que també genera trànsit en el nostre web, la qual cosa en millorarà el posicionament als cercadors i, per tant, els nostres clients i/o futurs clients ens trobaran més fàcilment. Em seguiu? Anem a pams!

El butlletí electrònic és positiu perquè…

1. Entra directament “a casa” del nostre client

Algú pot pensar que les xarxes socials són una eina molt millor que el butlletí per donar-nos a conèixer i arribar als nostres clients i, especialment, a nous clients. És cert que les xarxes socials arriben a molta gent i que han de ser un altre dels grans pilars del màrqueting de la nostra empresa, però hem de tenir en compte la visibilitat. El butlletí, a diferència de les xarxes socials, arriba directament “a casa” del nostre client, al seu correu personal. Les xarxes socials, per la seva banda, estan subjectes a un algoritme canviant que en alguns moments ens impedirà arribar al públic al qual arribàvem abans.

2. Genera flux d’entrada al nostre web

Una newsletter ens permet vincular elements amb pàgines del nostre portal web, de manera que els clients que hi estiguin interessats, clicaran sobre el butlletí per veure el nostre producte, per rebre més informació sobre el curs que anunciem, per llegir el nostre article, etc.

3. Ens ajuda a posicionar la nostra empresa als cercadors

Com hem dit abans, el butlletí ens pot aportar clics, i com més clics, més flux d’entrada i més trànsit tingui el nostre web, millor posicionat als cercadors (Google, Yahoo, Bing…) i, per tant, serà més fàcil per als nostres clients i futurs clients trobar-nos.

4. Informa els nostres clients d’una forma directa

Com hem dit abans, les xarxes socials mostren la informació basant-se en un algoritme canviant, de manera que no ens podem refiar al 100% que aquella informació arribi a qui nosaltres volem. El butlletí en canvi, sí que ho fa, perquè arriba a la gent d’una forma directa i l’informa d’allò que nosaltres volem que sàpiga en aquell moment. D’aquesta manera, també l’orientem a l’hora de contractar els nostres serveis.

5. Estadístiques acurades

A més a més, les plataformes d’email marketing o d’enviament massiu que se solen utilitzar acostumen a fer un “report” o analítica molt acurada d’aquell enviament, de manera que ens permeten saber qui ha obert el correu, quants clics s’hi ha fet, qui no l’ha rebut, etc. Aquesta informació és molt valuosa per poder veure quins són els productes o informacions que més èxit tenen, els clients potencials o aquells clients que més seguiment fan de la nostra empresa, etc.

Finalment, com a tret negatiu (si es pot dir així), diria que l’engagement o el vincle a través de l’email marketing sol ser baix. Per altra banda, trobar una formula que funcioni i que reporti bons resultats immediatament sol ser difícil, de manera que treballar en el butlletí electrònic és una tasca que requereix temps, dedicació i anar provant fórmules noves que ens permetin conèixer més i millor els nostres clients. Tot i així, crec que val la pena invertir-hi hores perquè a llarg termini els beneficis poden ser molt positius.

By | 2018-01-13T11:44:30+00:00 gener 13th, 2018|Maquetació i disseny, Màrqueting|0 Comments

Leave A Comment