Com afecta a les nostres xarxes socials el nou algoritme de Facebook?

Home/Màrqueting, Xarxes socials/Com afecta a les nostres xarxes socials el nou algoritme de Facebook?

Com afecta a les nostres xarxes socials el nou algoritme de Facebook?

Durant tot el mes de gener s’ha estat parlant (i molt!) del nou algoritme de Facebook. Resulta que Mark Zuckerberg i el seu equip han decidit canviar l’algoritme que fa funcionar aquesta xarxa social.

L’algoritme, per a aquells que no sapigueu ben bé què és, podríem dir que és una seqüència d’instruccions que donem inconscientment a Facebook per mostrar-nos un contingut o un altre. Aquest algoritme, en funció dels paràmetres que estableixi Facebook, condicionaran les publicacions i el contingut que veurem en primer lloc. És per això que deixem de veure contingut de persones amb qui interactuem menys, pàgines que no mirem habitualment, etc. Al seu torn, l’algoritme fa que veiem en primer lloc publicacions de persones que tenen el mateix cognom que nosaltres, publicacions d’amics íntims, família, pàgines on comentem publicacions… i així successivament.

Així doncs, tal com deia, aquest algoritme ha canviat per afavorir i donar prioritat a aquelles publicacions d’amics i familiars, en detriment de les publicacions de pàgines en què al darrere hi hagi una empresa o un mitjà de comunicació. L’objectiu d’aquest canvi, segons la direcció de Facebook, és fomentar la comunitat i les relacions personals entre els usuaris i “netejar” aquesta xarxa social de publicitat i notícies. La mesura, per tant, afectarà a la visibilitat de les empreses i els mitjans, de manera que, si la visibilitat ja era baixa amb l’anterior algoritme, d’ara en endavant empreses i mitjans petits seran pràcticament invisibles.

Tot i així, hi ha esperança i es pot intentar vèncer l’algoritme infernal. Us deixo amb 5 idees que poden funcionar per mantenir l’abast de les vostres publicacions.

No dupliqueu contingut. Menys es més!

Hi ha pàgines i empreses que tenen tendència o que recorren a l’estratègia de duplicar el contingut. D’ara en endavant, el contingut duplicat es penalitzarà. Com és d’imaginar, es premiarà la qualitat i no la quantitat de publicacions. Per altra banda, un post de qualitat segurament ens portarà al punt següent: la interacció.

Comentaris, compartir i interacció entre els usuaris

L’algoritme anterior premiava les publicacions que tenien més comentaris independentment de la seva procedència, però ara es premiaran aquelles que generin interacció (comentari i resposta) entre els usuaris. Per altra banda, que la publicació es comparteixi us ajudarà a guanyar visibilitat, ja que la visualitzaran els amics i familiars de la persona en qüestió (recordem que es prioritza el contingut d’aquest tipus d’usuaris), però alerta perquè no tot s’hi val. La idea és que els usuaris comparteixin, comentin i facin m’agrada per ells mateixos però sense que els ho demanem. Així doncs, una bona estratègia pot ser demanar als usuaris que parlin de vosaltres o la vostra empresa a la seva pròpia xarxa social i, per tant, que us etiquetin.

El vídeo és l’estrella de l’algoritme

Els vídeos, tal com en el seu dia ho van ser les imatges, està guanyant molta força a Facebook, i encara més si es tracta un vídeo en directe, ja que generen interacció i la connexió simultània de persones, un aspecte que reforça l’esperit de comunitat que vol aconseguir Zuckerberg.

Facebook adds

S’acaben els recursos gratuïts per guanyar-li la partida a l’algoritme, però pagant Sant Pere canta, que diuen. Una altra forma de guanyar visibilitat pot ser recórrer a les publicacions patrocinades. La veritat és que hi ha campanyes per a totes les butxaques, de manera que no hi ha excusa per aconseguir mantenir o millorar la visibilitat. Ara bé, si que és cert que entre els community managers és una opinió generalitzada que l’algoritme també serà una bona manera d’omplir les butxaques de Facebook. No podem oblidar que Facebook no és cap ONG, sinó una empresa com qualsevol altra i que, per tant, el seu objectiu és guanyar diners.

Altres xarxes socials

No us encalleu! Si la vostra empresa o mitjà només es mou a Facebook adheriu-vos a altres xarxes socials i amplieu el teu radi d’acció. No és un consell, és una ordre! La resta de xarxes també tenen el seu propi algoritme, però una mica d’aquí i una mica d’allà pot marcar la diferència en el vostre negoci i us pot ajudar a mantenir el ritme o, fins i tot, créixer. Recórrer a Instagram pot ser una bona aposta per captar nous clients o usuaris.

 

By | 2018-02-04T18:55:36+00:00 febrer 4th, 2018|Màrqueting, Xarxes socials|0 Comments

Leave A Comment